Malá koralová bariéra u radEga

Sem môžete písať príspevky o všetkom čo predchádza ale je aj nevyhnutné pre štart morského akvária.

Moderátori: Roman, reicho, Superreefer

Používateľov profilový obrázok
radEg
Už som čo to napísal
Už som čo to napísal
Príspevky: 459
Dátum registrácie: 15 Sep 2008 11:32
Bydlisko: Hlohovec

Malá koralová bariéra u radEga

Príspevok od používateľa radEg »

Ahojte.
Na začiatok napíšem, že som úplný začiatočník, ktorý už dlho sníva o jednom útese a teraz sa rozhodol si sen splniť. Cesta k snu však bude pre mňa veľmi dlhá a ťažká preto Vás všetkých chcem poprosiť o cenné rady, návody a hlavne veľkú dávku trpezlivosti.
Mám v pláne si v dome spraviť morské akvárium. Akvárium bude súčasťou obývačky. Zatiaľ to vidím na cca 500 – 700l. Rozmery budú niekde okolo 170x60x60. Akvárium nebude mať žiadnu zvlášť technickú miestnosť.
Dom je však v procese stavby a preto by som chcel od Vás nejaké rady na čo nezabudnúť a čo odporúčate pripraviť k akváriu. Nejaké to zázemie. Čo Vám chýba naopak čoho sa vyvarovať.
Zatiaľ ma napadlo asi toto:
- Priviesť elektrický kábel do priestoru pod AQ, ktorý bude zvlášť istený
- Priviesť vodu do priestoru pod AQ
- Pripraviť odpadovú rúru
- Spraviť odvetranie nad akvárium
- Nedať podlahové vykurovanie pod AQ
- Vymurovať (Ytong, beton) stojan
Čo vy na to ? Je to všetko ? Je tam niečo zbytočné ?
Buďte na mňa dobrý a držte mi palce.
nádrž 720l 197x70x60, streamy 1x12 000 a 2x5000l/h, LED White 27x3W, Blue 27x3W, Royal Blue 27x3W
filter 300x50x50 z toho DSB 100x50x14, refugium 100x50x30, Odpeňovač ARP X2, Deltec PF 501, UV 30W, Phosex 500g, výtlak upravené Jebao 12000l/h
rb
Na REEFe len začínam
Na REEFe len začínam
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 19 Dec 2007 16:45
Bydlisko: Levice

Re: Malá koralová bariéra u radEga

Príspevok od používateľa rb »

radEg napísal:.......
- Priviesť elektrický kábel do priestoru pod AQ, ktorý bude zvlášť istený
- Priviesť vodu do priestoru pod AQ
- Pripraviť odpadovú rúru
....