SK more cca 180l začíname od nuly

Ukážte aké krásne alebo zaujímave nádrže máte práve vy. Nezabudnite že je lepšie raz vidieť ako 100 krát počuť.

Moderátori: Roman, reicho, Superreefer

kubec7
Na REEFe len začínam
Na REEFe len začínam
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 13 Aug 2011 16:42

SK more cca 180l začíname od nuly

Príspevok od používateľa kubec7 »

Zdravím všetkých akvaristov.
Po dlhej dobe som sa rozhodol že si založím menšie morské akvárium. Nakoľko som v tejto oblasti amatér chcel by som vás požiadať o pomoc a rady. Viem že prvé čo mi poradíte bude hladaj a čítaj. To som už spravil :P .
Dosť som si toho už prešiel na tomto fóre ale aj celkovo po internete a po predajniach s akvaristikou.

Na začiatok by som teda začal:
Akvárium bude 90x35x60 dxšxv v ňom by som chcel pár rýb klaunov a podobne a neaku sasanku. nič extrémne náročné.
Filtrácia? rozmýšlam nad samostatnou filtračnou nádobou do skrinky pod akva nech sa do nej dá aj odpeňovač aj ohrievač aj všetko len neviem aký by mala mať objem čo všetko musí obsahovať. a hlavne to chcem premyslieť tak aby sa nestalo že sa vyleje pri pokazení čerpadla alebo výpadku prúdu :D bývam na 9 poschodí a susedia by sa nepotešili.
Uvažujem o akva 80x30x40.
Odporúčania na techniku?
Odpeňovač?
čerpadlo?
Svetlo? nemám absolútne poňatia že aké.
Ohrievač?
ďalšie čo treba?

Neviem presne ako dostať vodu s akvária do filtrácie. Treba vrtať niekde otvory? alebo sa to dá aj bez toho? aké použiť potrubie? Ako rozdeliť filtračnú nadrž? alebo zvoliť radšej iný druh filtrácie? Filtračné médiá?

Na začiatok toľko :D viem presne že prvá odpoveď bude čítaj a haldaj po fóre. je tu toho vela. Ale touto témou by som chcel pomôcť takým ako ja aby to mali všetko do bodky v jednej téme a mali to ako návod na začatie.

Ďakujem
prvé more cca 180L
kubko82
Už som čo to napísal
Už som čo to napísal
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 03 Nov 2011 12:00
Bydlisko: Prievidza

Re: SK more cca 180l začíname od nuly

Príspevok od používateľa kubko82 »