Paskovský malý útes

Ukážte aké krásne alebo zaujímave nádrže máte práve vy. Nezabudnite že je lepšie raz vidieť ako 100 krát počuť.

Moderátori: Roman, reicho, Superreefer

derata
Na REEFe len začínam
Na REEFe len začínam
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 19 Aug 2016 08:26

Paskovský malý útes

Príspevok od používateľa derata »

Ahoj, po kratší odmlce na poli akvaristiky, jsem se rozhodl pro znovuobnovení akvária a zvolit rovnou mořskou variantu.

Jelikož jsem co se týče mořské akvaristiky zatím nepolíben, rád bych využil toto fórum a zdejší ochotné uživatele k získaní cenných rad.

Zatím jsem ve fázi přípravy rozpočtu a plánování nádrže. Během toho studuji základní principy mořské akvaristiky.

Co se týče rozpočtu, tak zatím teprve zjišťuji bez čeho se neobejdu. Byl bych rád, kdyby případně kdokoli doplnil co mi chybí.

Akvárium bude o těchto rozměrech 150*h60*v55 zabudované ve skříni. Čelní a boční stěna bude z optiwhite. Mám cenové nabídky na různé varianty s výztuhami i zcela bez výztuh.

- Samozřejmě akvárium se stojanem + filtrace.
- Světla si vyrobím sám. Kopie Radion G4 PRO.
- Odpěňovač. Počítám s cenou na mé akvárium 15 000
- Čerpadla 10 000
- Dávkovací čerpadla mám vlastní výroby.
- Chemie. Zatím nemám představu co vše je potřeba.

Aktuálně řeším jak na přepad a byl bych rád, kdyby mi někdo oponoval můj návrh.

Jelikož bude akvárium zabudované ve skříni, tak bych přepad vyřešil přilepení na pravou stranu akvária, která bude pohledově skrytá. S čím si nevím rady, tak je:

- Průměr přepadových potrubí. Chtěl bych asi systém bean animal (minimálně to na něj připravit co se týče počtu otvorů). Myslíte že bude stačit průměr 32 nebo radši 40 mm? Návratové potrubí bych volil 32 mm.

- Jak velký přepad udělat a kolik cm pod hranou akvária by měl začínat hřeben? Udělat přepad po celé boční straně akvária nebo do boční stěny vyřezat zub a hřeben udělat třeba jen na 30 cm z celkové hloubky 60 cm? Hraje to nějakou roli?