Moja prvá 200-ka

Sem môžete písať príspevky o všetkom čo predchádza ale je aj nevyhnutné pre štart morského akvária.

Moderátori: Roman, reicho, Superreefer

J.filip
Na REEFe len začínam
Na REEFe len začínam
Príspevky: 59
Dátum registrácie: 30 Dec 2012 15:06
Bydlisko: Praha - Košice

Moja prvá 200-ka

Príspevok od používateľa J.filip »

Zdravím všetkých ludí tohto fóra , po nájdení zaujímavej ponuky som sa pustil do mojho prvého mora...
Už neaký ten čas študujem stránky a fóra o morskej akvaristike a natrafil som na výhodnú ponoku ktorej nešlo odolať tak som sa odhodlal na neaký ten začiatok s 200 litrovým akváriom ktoré už bolo zlepené navrtané chlapík mi k tomu dal aj svetlo a neake drobnosti.

Rozmer hlavnej nádrže: 100x40x50 8mm vystužené rohy , dno
má to navrtané a našrubované 2 priechodky 3/4 v pravom hornom rohu akvária rozmyšlal som buď použiť obe na odpad do filtra a prívod urobiť cez hranu skla , alebo jednu použiť na odpad a druhú na prívod , nuž neviem či to je dobry nápad lebo sú v rovnajek výške musím tam ešte dolepiť komín a neako to domyslieť za neaké nápady by som bol vdačný...

Filtracia: 80x45x50 8mm
filtračné akvárium mi predal sused za simbolickú cenu
Rozhodol som sa pre jednoduchú filtráciu kde budú v prvej 12 cm komore Bio balls potom bude následovať 7 cm komora s molitanom za tým bude 30 cm komora s odpenovačom a do poslednej komory plánujem valec s kemirou a výtlačné čerpadlo

Plánujem 4x T5-ky momentalne na začiatok využiem svetlo ktore som dostal v cene akvária je to neaka čína sú tam 4 T5ky "značky" HOPAR 2x biela 2x modrá najlepšie by bolo minimalne vymenit trubice za neaké lepšie ...

Odpenovač mi prišiel nedávno je to BOYU DG-2520 žiadna sláva o5 čína ale na začiatok snaď poslúži je k tomu čerpadlo na ktorom je udavané 1400l/h...

Zatial čakám ešte na výtlačné čerpadlo RESUN SP 6000 2800l/h a 2x prúdové čerpadlo ReefCirculator 2600

Podstavec je v štádiu dokončovania použil som hranoly 6x4 a 18mm OSB dosky

Zatial asi len tolko ....